גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

פסטיבל M.ART - להקת הריקודים הפרובינציאליים

ארכיון תאריך: 24 פברואר 2020 - 25 פברואר 2020

משך: שעה ורבע, כולל הפסקה

מופעי פסטיבל M.ART

אין כניסה למאחרים
המקומות שמורים עד תחילת המופע


"הריקודים הפרובינציאליים" היא אחת מלהקות המחול העכשווי הראשונות ברוסיה. מאז היווסדה בשנת 1990 בעיר יקטרינבורג, הופיעה הלהקה ב-33 ערים ברוסיה ו-53 ערים ברחבי העולם. 13 מהפקותיה, כולל "ספיה", היו מועמדות לפרס "מסכת הזהב" - פרס התיאטרון היוקרתי ביותר ברוסיה, ושש מתוכן אף זכו בו. להקת "הריקודים הפרובינציאליים" השתתפה בהפקת תיאטרון הבולשוי "פולחן האביב" למוסיקה מאת סטרווינסקי - אירוע היסטורי שהעלה על במה אחת, לראשונה בתולדות בלט הבולשוי, בלט קלאסי לצד מחול מודרני.
 
"ספיה"
בימוי וכוריאוגרפיה: טטיאנה בגנובה
מוסיקה: קטעים מתוך הסימפוניה השמינית מאת אווט טרטריאן
עיצוב תפאורה ותלבושות: אנסטסיה סוקולובה
עיצוב תאורה: נינה אינדריקסון
משך המופע: 30 דקות 
 
המופע מבוסס על הרומן "אישה בחולות" מאת קובו אבה, ובוחן את ההוויה האנושית, את  הזמן החולף, ואת טבעו הדינמי של החול. החול זורם על גופי הרקדנים, מכסה את הבמה, מכתיב את הקצב ואת הדימויים. הוא אמנם אינו יציב, אך עבור הכוריאוגרפית טטיאנה בגנובה תכונותיו הן העוצמה בהתגלמותה.
 
"החתונה"
בימוי וכוריאוגרפיה: טטיאנה בגנובה
מוסיקה: "החתונה" מאת איגור סטרווינסקי בביצוע מקהלת באך (לונדון)
עיצוב תפאורה: ירוסלב פרנטסב
עיצוב תאורה: נינה אינדריקסון
עיצוב תלבושות: יורי פומלוב
משך המופע: 30 דקות

לפני 20 שנה זכתה הפקת "החתונה" של להקת "הריקודים הפרובינציאליים" לתואר: "המופע האיקוני הראשון של המחול הרוסי המודרני". המופע, המבוסס על טקסי החתונה העתיקים של האיכרים ברוסיה, ממשיך ליהנות עד היום מתשואות הקהל והמבקרים. הכוריאוגרפיה מאת טטיאנה בגנובה נוצרה למוסיקה של סטרווינסקי, שתיאר את יצירתו כ"תמונות מחוליות עם שירה ומוסיקה". בגנובה נעה בחופשיות בין רבדים תרבותיים ומקצבים, תוך שהיא נוגעת במגוון רחב של סגנונות מחול, ומגוללת בשפה ייחודית את סיפור הפגישה הראשונה, הצעת הנישואים, ההכנות לטקסי החתונה והאיחוד הקדוש - באמצעות מוטיבים עממיים השזורים במחול עכשווי.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter